Pages

26 March 2019

SYABAS BUAT WAKIL PESILAT PERGURUAN PUKULAN PENDEKAR TUJUH DI KEJOHANAN JEMPUTAN SILAT SENI ANJURAN PERSATUAN SILAT OLAHRAGA DI BAHAGIAN KUCHING.


SYABAS BUAT WAKIL PESILAT PERGURUAN PUKULAN PENDEKAR TUJUH DI KEJOHANAN JEMPUTAN SILAT SENI ANJURAN PERSATUAN SILAT OLAHRAGA DI BAHAGIAN KUCHING. - MAC 2019

Semalam pada 25 Mac 2019 bertempat di Waterfront Kuching telah berlangsung Kejohanan Jemputan Silat Seni anjuran Persatuan Silat Olahraga di Bahagian Kuching. Kejohanan yang berlangsung menghimpunkan perguruan - perguruan silat yang terbaik mempertandingkan pesilat - pesilat mereka dalam mempersembahkan potensi terbaik mereka merebut kejohanan ada hari itu.

Kejohanan berlangsung selama dua hari di Waterfront Kuching yang menyaksikan kategori Solo Putera Puteri Pra- Remaja dan remaja pada hari pertama dan kategori Persembahan terbaik berkumpulan pada hari kedua dan langsungkan terus pengumuman keputusan kejohanan.

Sejarah tercipta buat julung kalinya Perguruan Silat Pukulan Pendekar Tujuh mempertandingkan pesilat  - pesilatnya. Seramai 5 orang Pesilat yang berentap dalam kejohanan kali ini yang merupakan penampilan pertama kali dari Pesilat yang mewakili perguruan dalam pertandingan dan kejohanan yang dianjurkan.

Pesilat - pesilat yang bertanding adalah

Katagori Solo Putera ( Pra Remaja )

1. Mohd Muqkhris Bin Hipnee
2. Muhammad Asfia Bin Sobeng
3. Danish Azraie Bin Awang Helmi

Kategori Solo Puteri ( Remaja )

1. Siti Umi Umirah Binti Majeri
2. Siti Khatijah Binti Jullkipli

Tahniah dan syabas kepada pesilat - pesilat yang telah tampil mewakili Perguruan Silat Pukulan Pendekar Tujuh dalam kejohanan kali ini. Semoga penyertaan ini menjadi sebuah mukadimah dalam mengetengahkan potensi yang terbaik dalam persilatan dikalangan pesilat - pesilat Pukulan Pendekar Tujuh.

Semoga ini juga menjadi pembakar semangat dan inspirasi kepada pesilat - pesilat yang lain dalam menyertai kejohanan yang lain.

Pusaka Warisan Dijunjung,
Ilmu Persilatan disanjung.






PERGURUAN SILAT PUKULAN PENDEKAR TUJUH
www.pendekartujuh.blogspot.my


No comments:

Post a Comment