Pages

30 December 2019

PERSEMBAHAN SILAT PP7 DI MAJLIS PERKAHWINAN SYAM DAN NADIA DI BANDAR BARU SAMARIANG, KUCHING,SARAWAK. - 29.12.2019


PERSEMBAHAN SILAT PP7 DI MAJLIS PERKAHWINAN SYAM DAN NADIA DI BANDAR BARU SAMARIANG, KUCHING,SARAWAK. - 29.12.2019

29 Disember 2019, Hari Ahad telah berlangsung Majlis Perkahwinan antara pasangan mempelai Syam dan Nadia di Bandar Baru Samariang ,Kuching Sarawak. Perguruan kami Perguruan Silat Pukulan Pendekar Tujuh telah sekali lagi di undang untuk mempersembahkan Persilatan di Majlis perkahwinan tersebut.

Kedatangan kedua pasangan pengantin ke lokasi persandingan disambut dengan persembahan silat Solo yang menyambut kedatangan kedua pasangan dan seterusnya diikuti oleh persembahan bersenjata ( kapak ). Selesai persembahan silat, pengantin beransur berangkat jalan ke Pelamin untuk disandingkan.

Persembahan yang seterusnya diteruskan dengan persembahan solo dari pesilat cilik Sri Kandi dan diteruskan dengan persembahan jurus berkumpulan.

Terima kasih dan sejuta penghargaan Perguruan kamu ucapkan kepada pihak pengurusan Majlis Perkahwinan yang sudi menjemput kehadiran perguruan kami untuk membuat persembahan persilatan kami.

Perguruan kami turut mendoakan semoga pernikahan yang dijalinkan kekal abadi dan dirahmati serta diberkati Allah swt hendaknya. Amin.

Salam Sembah PP7.





























PERGURUAN SILAT PUKULAN PENDEKAR TUJUH
www.pukulanpendekartujuh.blogspot.my



No comments:

Post a Comment